T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
TRABZON / ORTAHİSAR - Temel Yaşar Çoruh İlkokulu

Tüm Türkçe Dil Becerileri Yaklaşımı Projesi

Şanlıurfa Harran Üniversitesi 'den Doç. Dr. Fatih Mehmet CİĞERCİ tarafından yürütülen, ülkemizin yedi bölgesinden seçilen 21 sınıf öğretmeni ve öğrencileri aracılığıyla uygulanacak olan TÜBİTAK 1001 projesi okulumuzda 4/B sınıfı öğretmeni Ayşe Nur KAYA ve öğrencileri “Tüm Türkçe Dil Becerileri Yaklaşımı” proje çalışması uygulanacaktır. Tüm Türkçe Tümleşik Dil Becerileri Yaklaşımı zenginleştirilmiş içeriklerle tasarlanmış Türkçe dersi aracılığı ile, ilkokul 4.sınıf öğrencilerinin dil becerilerini geliştirmeyi ve aynı zamanda üst düzey düşünme becerilerini desteklemeyi hedeflemektedir. Bu projenin avantajları aşağıdaki gibi sıralanabilir:

   Amaca yönelik olarak dil becerilerinin birlikte kullanımı ile anlamlı öğrenme sağlar.

   Öğretmenlere öğrenci merkezli ders planı hazırlayabilme fırsatı sunarak öğrencilerin yaşamsal deneyimlerini, ilgi ve ihtiyaçlarını kapsayan konu ve temalar aracılığı ile dersleri, öğrenci için daha ilgi çekici kılmayı sağlar ve öğrenmeyi kalıcı hale getirmeyi kolaylaştırır.

   Dil becerilerini iş birliği içinde bütünleştirerek öğretimi zenginleştirip sınıfa çeşitlilik getirir.

   Öğrencilerin iletişim merkezli dil becerilerini geliştirmelerine yardımcı olur.

 

17-10-2024

 

Öğrencilerin gerçek yaşamdaki dile maruz kalmalarını sağlar.

   Öğrencilerin analiz edebilmeleri, sentezleyebilmeleri için eleştirel düşüncelerini geliştirebilmelerine yardımcı olur.

   Tümleşik beceriler yaklaşımı ile dil becerileri ve düşünme becerilerini kullanmaya teşvik eder.

   Tümleşik beceriler yaklaşımı öğrencileri ileri seviye düşünme becerilerini kullanmaya teşvik eder.

   Bu da onları akademik başarıya götürür. Genellikle monotonluk yaratan rutin dil uygulamalarından kaçınmak öğrencilerde motivasyonu artırır.

   Öğrencilere, okuma veya dinleme metnindeki düşünceleri konuşma veya yazma yoluyla kendi bilgi, görüş veya deneyimleri ile ilişkilendirerek yansıtma imkanı tanır.

  Dile, öğrenci merkezli bir yaklaşım getirir.

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 17.10.2024 - Güncelleme: 17.10.2024 14:19 - Görüntülenme: 400
  Beğen | 10  kişi beğendi